Subaru je predstavio 'walk around' video modela Solterra u trajanju od 25 minuta; prvog potpuno električnog Subaru SUV vozila. Video otkriva model za evropsko tržište koji na Stari kontinent stiže sredinom sledeće godine.Upotrebom znanja razvijenog s visoko priznatom Subaru Global Platformom, japanski proizvođač je razvio e-Subaru Globalnu platformu zajedno s Toyota Motor Corporation kao platformu namenjenu BEV vozila, piše Tportal.hr.
Solterra je sledećih dimenzija: dužina 4690 mm, širina 1860 mm, visina 1650 mm, međuosovinsko rastojanje 2850 mm, minimalna visina od podloge 210 mm. Subaru navodi i podatke da je dužina kabine 1940 mm, njena širina 1515 mm, a visina 1160 mm s normalnim i 'solarnim' krovom te 1145 mm sa staklenim krovom.
Subaru Solterra će, prema za sada dostupnim podacima za japanski model, imati verzije s pogonom na prednje točkove (FWD) i pogonom na sva četiri točka (AWD). U slučaju modela s prednjim pogonom naveden je podatak o snazi elektromotora od 150 kW (204KS), a u slučaju AWD modela ima dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini snage po 80 kW (109KS) za ukupnu izlaznu snagu sistema od 160 kW (218KS). Prema preliminarnim podacima, Solterra s pogonom na svim točkovima ima obrtni moment od 335 Nm te ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,6 s.
Solterra koristi u obe verzije litijum-jonsku bateriju kapaciteta od 71,4 kWh i napon od 355 volti. Solterra koristi AC punjač od max. 6,6 kW i DC punjač od max. 150 kW. Saznali smo i da Subaru obećava 90-procentni kapacitet baterije u periodu od minimalno 10 godina.
Što se dometa tiče, model FWD može da prevali udaljenost od otprilike 530 km (prema japanskom standardu WLTC) s jednim punjenjem, a AWD model otprilike 460 km (WLTC).
Kao i drugi Subaruovi SUV modeli, Solterra ima kontrolni sistem X-MODE AWD koji poboljšava osećaj bezbednosti na neravnim podlogama. Dodavanjem nove funkcije Grip Control, koja omogućava vozilu da vozi konstantnom brzinom, stabilizujući vozilo čak i na neravnim podlogama, sposobnost je dodatno poboljšana.
Osmišljavajući oblik kostura svakog dela tela i optimizujući čvrstoću materijala, Solterra istovremeno postiže smanjenje težine i vrhunsku bezbednost od sudara. U slučaju sudara, struktura koja prenosi opterećenje na više kostura tela vozila efikasno apsorbuje energiju sudara. Štiti ne samo putnike u vozilu, već štiti i visokonaponsku opremu u BEV-u. Izvor: Tportal.hr / PR Subaru https://youtu.be/Pv5WB4vlXlI
Lexus je nedavno predstavio svoju buduću benzinsku ponudu na Toyotinom EV događaju, što je malo ko primetio. Na jednoj od fotografija koje je objavila japanska marka, može da se vide novi električni modeli , dok se u pozadini nalaze zatamnjene siluete konvencionalno pogonjenih vozila. Radi se o osveženim modelima koji nikada ranije nisu prikazani, a tu je i misteriozni krosover. Šef Toyote, Akio Tojoda, iznenadio je čitav automobilski svet 14. decembra s mamutskom prezentacijom 30 električnih modela, koji će izvršiti svojevrsnu ofanzivu na svetsko tržište. Na pozornici se našlo čak 16 koncepata iza Tojode, uključujući četiri Lexusova elektromobila. Što se ove luksuzne marke tiče, brifing za medije je kasnije ilustrovan crno-belim prikazom koji sadrži više modela i varijacija. Sedam od prisutnih vozila su budući Lexusovi električni koncepti i modeli, dok se u pozadini nalazi još šest automobila. Fotografija je zatamnjena , ali nakon male obrade otkrivamo nešto što bi trebalo da bude aktuelna Lexusova gama, ali s izvesnim obrtom. Nijedan od modela na slici se doduše ne može naći u prodajnim salonima trenutno. Pretpostavljamo da je Lexus želeo da nas informiše da električna ofanziva neće kompromitovati buduće konvencionalne modele u ponudi. Model koji se nalazi s leve strane je potpuno nov u portfoliju japanske marke. Mada se obavezao da će postati čisto električni proizvođač do 2035., Lexus ipak pruža šansu novom konvencionalnom modelu ili možda hibridu. Silueta podseća na Toyotu Corollu, tako da bi moglo da se radi o nasledniku ukinutog CT kompakta, mada ipak mislimo da će pre biti da je u pitanju krosover, madaipak mislimo da će pre biti da je u pitanju krosover, mada ne Corolla Cross, ranije predstavljena u Evropi.
Drugi automobili u senci nisu manje interesantni, s karakteristikama koje podsećaju na aktuelne (s leva na desno) UX, NX, RX, GX i ES. Mada pretpostavljamo da se u slučaju UX-a radi o restilizovanom modelu, RX koji vidimo pripada novoj generaciji, koja treba da debituje sledeće godine, premeštajući se na novu TNGA platformu, mada će zadržati aktuelni stil, sem naravno „anfasa“ koji podseća na redizajnirani NX.
Dalje prema desno nalazi se nova generacija GX-a, nakon koje sledi sedan, verovatno osveženi ES, s prednjim delom čiji je dizajn u skladu s dizajnom ostalih modela. U ovoj porodičnoj fotografiji nedostaju perjanice, LS limuzina i LC kupe, kao i LX veliki SUV.
Prethodna generacija Toyotinog Land Cruisera (Serija 200) može da se dotera novim paketom koji stiže iz ruske kompanije Khann International.[/size][/color] Njihov Land Cruiser 200 Expedition se ističe unapređenim off-road karakteristikama, lift kit-om, crnim desetokrakim točkovima i gumama za sve terene, kao i modifikovanim eksterijerom.Tu su off-road prednji branik, nova maska, zaštitni plastični elementi, LED osvetljenje iznad Toyotinog znaka, hauba sa otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, snorkel, novi zadnji branik i rezervni točak na vratima prtljažnika. [img=324x0]https://autoblog.rs/gallery/108/khann%20111.jpg[/img] Na sve to ide i narandžasta boja, sa kontrastom u crnom krovu, točkovima, krovnim nosačima, retovizorima, ručicama na vratima... [img=324x0]https://autoblog.rs/gallery/108/khann%2011.jpg[/img] Land Cruiser Expedition se nudi sa 5,7 litarskim V8 benzincem ili 4,5 litarskim V8 turbo-dizelašem, dok se cena u vesti ne navodi. Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ubedljivo najprodavaniji SUV automobil ove godine je Toyota RAV4. Do avgusta meseca ukupno je širom sveta prodato 707.229 jedinica, što predstavlja tržišni udeo od 3,3 procenta...
Drugoplasirana Honda CR-V u istom vremenskom periodu osvojila je tržišni udeo od 2,4 procenta. Trećeplasirani Volkswagen Tiguan otkinuo je 1,8 posto tržišnog kolača, ispred modela Hyundai Tucson i još jedne Toyote - modela Highlander, koja je na šesto mesto potisnula model Kia Sportage. Najveći rast zabeležio je Nissan Rogue, koji se poboljšao za 11 mesta, stigavši do devetog mesta u tabeli.
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) je predstavila drugu proizvodnu liniju za najnoviju generaciju 1.5L TNGA motora, koji se proizvode u postrojenju u Poljskoj te pokreću modele Yaris i Yaris Cross. Ovo je šesta proizvodna linija za hybrid electric pogone koju je Toyota pokrenula u Poljskoj u poslednje tri godine. Godine 2018. Toyota je fabriku TMMP počela da transformiše – prebacujući se s tradicionalnih na delove za hibridne pogone i električne motore na šest proizvodnih linija. Ova transformacija je deo Toyotine strategije postizanja ugljenične neutralnosti, kao i rezultat povećane potražnje za vozilima koja smanjuju emisiju CO2. TMMP ima ukupno 3.300 zaposlenih, na dve proizvodne lokacije u mestima Wałbrzych i Jecz-Lazkowice, Donja Šlezija, u blizini nemačke i češke granice. Izvor: Autoportal.hr
Novi GR86 je Toyotin treći globalni GR model, koji čini “moćnu trojku” čistokrvnih sportskih automobila, pored GR Supre i GR Yarisa. Kao i ta dva modela, GR86 stiže kao direktni rezultat Toyotinog osvajanja mnogih najznačajnijih šampionata u međunarodnom automobilskom sportu u saradnji s timom TOYOTA GAZOO Racing. Novi kupe će obezbediti polaznu tačku za ulazak u Toyotinu GR gamu, pružajući zauzvrat široj publici kvalitet upravljanja i performanse sportskih karakteristika. Evolucija prethodnog GT86, modela koji je nagovestio Toyotin povratak posvećenost konstruisanju sportskih automobila, zadržava klasičnu konfiguraciju motora postavljenog napred i pogona na zadnjim točkovima. Motor je i dalje četvorocilindrični „bokser“ s visokim brojem obrtaja, ali i većom zapreminom, čime se dobija značajno povećanje snage i obrtnog momenta. Tehnička podešavanja motora i menjača obezbeđuju da se ovaj dodatni potencijal odlikuje ravnomernim, snažnim ubrzanjem u celom opsegu obrtaja. Razvoj karoserije bio je fokusiran na smanjenje težine i dalje snižavanje težišta automobile, kako bi se obezbedilo još preciznije upravljanje i bolji odziv vozila. Povećana je upotreba aluminijuma i drugih lakih, ali jakih materijala, uz ojačanje okvira automobila na strateškim tačkama kako bi se postigla veća krutost celog automobila. Sistemi oslanjanja takođe su detaljno unapređeni radi optimizacije upravljanja, dok su dizajneri dobili savete svojih kolega iz sportskog odeljenja koji su im pomogli u razvoju novih aerodinamičkih rešenja karoserije. Prvi put otkriven u aprilu 2021. godine, novi GR86 upravo doživljava svoju evropsku premijeru, a biće zvanično predstavljen u proleće 2022. Proizvodnja će biti ograničena na samo dve godine, što ovaj model čini ekskluzivnom ponudom za kupce pod sloganom – „kad je nestalo, nema ga“.Novi GR86 predstavljen je kao „analogni automobil za digitalno doba“, dizajniran za entuzijaste, od strane entuzijasta s fokusom na čisto zadovoljstvo vožnje – to je kvalitet izražen u japanskom izrazu „waku doki“.
Važno je reći da GR86 nije sportski automobil isključivo za čistunce ili za one s mnogo iskustva: njegove prednosti mogu se otkrivati iz dana u dan, kako na otvorenom putu tako i na stazi.
Kao nova ulaznica u GR brend, GR86 preuzima sve kvalitete koje su pomogle modelu GT86 da osvoji mnogo pristalica i steknu naklonost prema Toyotinoj automobilskoj kulturi, obeležene učešćem u brojnim takmičenjima, ali je postala i inspiracija za tjunere i stručnjake za prateće tržište dodatne opreme. Za one koji žele da personalizuju svoj automobil, novi model će biti obogaćen nizom autentičnih GR dodataka. Glavni inženjer projekta GR86, Yasunori Suezawa, objašnjava ideju nove Toyote: „Misija namenjena modelu GR86 jeste da otvori GR svet, omogućavajući da u njemu uživa sve više i više ljudi“.
SNAGA I PERFORMANSE 2,4-litarski “bokser” motor Baš kao i kod modela GT86, horizontalno postavljeni „bokser“ s klipovima jedan nasuprot drugom odlučujući je element novog GR86, srce njegovih performansi i ključni sklop koji omogućava nizak centar mase. DOHC četvorocilindrični agregat sa 16 ventila koristi isti blok cilindra kao i ranije, ali je zapremina povećana sa 1998 na 2387 ccm. To je postignuto povećanjem prečnika cilindara sa 86 na 94 mm. Zadržavajući dosadašnji visok stepen kompresije od 12,5:1, motor isporučuje više snage: maksimalna snaga je porasla za oko 17%, sa 200 KS/147 kW na 234 KS/172 kW pri 7.000 o/min. Kao rezultat toga, vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h smanjeno je za više od jedne sekunde, na 6,3 sekunde (6,9 sekundi u verziji s automatskim menjačem). Maksimalna brzina GR86 je 226 km/h s manuelnim menjačem, a 216 km/h s automatskim. Obrtni moment je takođe povećan, a performanse su podešene tako da se maksimalnih 250 Nm isporučuje ranije – pri 3.700 obrtaja u minutu, u poređenju sa 205 Nm pri 6.400–6.600 o/min kod modela GT86. To obezbeđuje glatko, snažno ubrzanje do velikih brzina, pružajući odlične performanse, posebno kada se ubrzava na izlasku iz krivine. Maksimalna vrednost obrtnog momenta ista je i s manuelnim i s automatskim menjačem. Urađene su detaljne izmene kako bi se smanjila masa motora i obezbedile performanse koje odgovaraju većoj snazi motora. To uključuje tanje obloge cilindara, poboljšanu cirkulaciju vode za hlađenje i prelazak s aluminijuma na material od smole za poklopac klackalica, što ujedno smanjuje vibracije. Ojačane su klipnjače, a optimizovan je oblik ležaja klipnjače i komore za sagorevanje. Sistem D-4S za ubrizgavanje goriva, koje koristi i direktno i indirektno ubrizgavanje u cilindre, ponovo je dorađen radi bržeg odgovora na vozačevu komandu na papučicu gasa. Direktno ubrizgavanje ima efekat hlađenja u cilindrima, što olakšava korišćenje visokog stepena kompresije; ubrizgavanje u dovodni kanal radi pod malim i srednjim opterećenjem motora, poboljšavajući efikasnost. Bolje „disanje“ motora je takođe omogućeno promenama u prečniku i dužini otvora usisne grane, što doprinosi ravnomernijoj isporuci obrtnog momenta i boljem ubrzanju. Ulazna grana za vazduh je redizajnirana da bi se optimizovao protok vazduha. Dodatne prednosti dobijene su novim dizajnom pumpe za gorivo, što obezbeđuje konzistentan protok prilikom skretanja, i manje pumpe za vodu velike brzine, posebno dizajnirane za vrhunske performanse pri velikim brzinama, s boljim protokom i pouzdanošću. Dodat je novi hladnjak ulja s vodenim hlađenjem, dok deblja struktura hladnjaka ima usmerene kanale za protok vazduha radi povećanja količine vazduha za hlađenje. U izduvnom sistemu nalazi se nova središnja cev kapaciteta 5,6 litara koja prilikom ubrzanja stvara prijatan zvuk „režanja“, pojačan sistemom Active Sound Control koji prenosi zvuk motora u kabinu. Za stišavanje buke i vibracija, GR86 ima nove aluminijumske nosače motora punjene tečnošću i izmenjenu, čvršću strukturu uljnog korita s novim oblikom u vidu poprečnog rebra. Menjači I šestostepeni manuelni i automatski menjač u modelu GR86 revidirani su u skladu s povećanom snagom i obrtnim momentom motora, kako bi ispunili svoju ključnu ulogu – kvalitet zabave u vožnji. Manuelni menjač je dobio novi ugljenični sinhronizator koji olakšava prebacivanje u četvrtu brzinu. Korišćenje novog ulja niskog viskoziteta i novih ležajeva obezbeđuje precizan rad menjača uz veću snagu motora. Da bi u potpunosti iskoristio sve mogućnosti performansi automobila, vozač može da pređe u režim za vožnju po trkačkoj stazi (Track) i da isključi kontrolu stabilnosti vozila. Ručica menjača je redizajnirana kako bi se dobio kratak hod i oblik za dobro ležanje u ruci vozača. Ukoliko vozač želi da preuzme ručnu kontrolu menjanja brzina, automatski menjač ima komande s „leptirima“. U sportskom režimu, menjač automatski bira optimalni stepen prenosa u skladu s korišćenjem kočnice i gasa od strane vozača, kao i dinamičkim ponašanjem vozila. Da bi se obezbedilo puno iskorišćenje veće snage motora, uvedeni su dodatni diskovi kvačila i novi pretvarač obrtnog momenta velikog kapaciteta. KAROSERIJA I UPRAVLJANJE Laka i veoma čvrsta karoserija Sjajno rukovanje bilo je prepoznatljivo obeležje modela GT86. Sa GR86, Toyota želi da pruži uzbuđenje svojstveno automobilu koji se kreće tačno onako kako to vozač želi. Da bi se osiguralo pretvaranje dodatne snaga motora u vrhunsko upravljanje i odziv, šasija i karoserija prerađeni su uz upotrebu lakih, ali materijala visoke čvrstoće, kako bi se obezbedila dodatna krutost uz smanjenje težine i uz dodavanje pojačanja na ključnim mestima. Na prednjoj strani, dijagonalni poprečni elementi dodati su spojevima između ogibljenja i okvira automobila, poboljšavajući prenos opterećenja s prednjih pneumatika i smanjujući bočno uvijanje. Uvedeni su spojevi visoke čvrstoće za povezivanje okvira vozila i nosača oslanjanja, a poklopac motora ima novi unutrašnji dijagonalni okvir, umesto prethodnog u obliku saća. Tim izmenama, bočna krutost prednjeg dela karoserije povećana je za 60%. Nazad, kompletna prstenasta struktura povezuje gornju i donju šasiju a, kao i na prednjem delu, novi pričvršćivači koji povezuju ram i nosače ogibljenja obezbeđuju bolje upravljanje pod G-silama koje se stvaraju pri skretanju. S unutrašnjim panelom karoserije, koji je sada povezan s platformom, stvorena je kontinuirana struktura okvira vozila. Ukupna krutost karoserije na uvijanju povećana je za 50%. Fokus na smanjenju mase i spuštanju težišta automobila ogleda se u upotrebi jakih i laganih materijala na ključnim tačkama. To podrazumeva čelik visoke čvrstoće i vruće presovani čelik i aluminijum, koji pomažu u kontroli naginjanja vozila po uzdužnoj i poprečnoj osi. Primena trajnih lepkova na celo podvozje doprinosi snažnom, kvalitetnom povezivanju okvira automobila. Aluminijum se sada koristi za krovni panel i prednja krila, kao i za haubu, uz dodatnu uštedu težine zahvaljujući novom dizajnu prednjeg sedišta, zadnjem loncu izduvnog sistema i kardanskog vratila. To su ključni preduslovi za gotovo savršen balans težine u odnosu 53:47 između prednjeg i zadnjeg dela, i čine GR86 jednim od najlakših sportskih automobila s četiri sedišta na tržištu i najnižim težištem. U stvari, GR86 je po težini skoro jednak kao GT86, uprkos dodavanju dodatnih sklopova za bezbednost i zaštitu od sudara. Ogibljenje GR86 koristi i dalje sisteme ogibljenja koji su predstavljeni na modelu GT86 – prednji nezavisni MacPherson sklop, dok su nazad dvostruka ramena, s karakteristikama podešenim za još viši nivo odziva i precizno upravljanje. Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem daje sigurnu “vuču” u krivinama. Karakteristike amortizera i spiralnih opruga optimizovane su da bi se automobilu omogućilo predvidljivo upravljanje. Na prednjoj strani dodata je povratna opruga i aluminijumski nosač motora, a nosač kućišta upravljača je čvršći. Zbog većeg obrtnog momenta koji generiše 2,4-litarski motor, zadnje oslanjanje ojačano je stabilizatorom koji je sada direktno povezan s podramom kako bi se postigla maksimalna stabilnost. Upravljanje Novi sistem električnog servo upravljača ima odnos 13,5:1 i zahteva samo 2,5 obrtaja trokrakog “volana” GR86 da bi se okrenuo od jedne do druge krajnje tačke, što omogućava lako manevrisanje. Sistem ima novi, integrisani motor na stubu upravljačkog sistema, čime se smanjuje težina i zauzima manje prostora. Nosač menjača je čvršći (vidi gore), s tvrdom gumenom čaurom i preoblikovanom podloškom spoja. Kočnice Disk kočnice s ventilacijom predviđene su i napred i nazad, prečnika su 294, odnosno 290 mm. Sistemi za kontrolu kočenja – ABS, pomoć pri kočenju, kontrola proklizavanja, kontrola stabilnosti vozila, pomoć pri kretanju na uzbrdici – obezbeđeni su kao standardni deo opreme vozila, zajedno sa sistemom za upozorenje prlikom kočenja u slučaju opasnosti. DIZAJN Spoljašnjost i aerodinamičnost Dizajn eksterijera GR86 je evolucija čistih, niskih linija poznatih sa modela GT86, izražava klasičan raspored prednjeg motora i pogona na zadnjim točkovima, i koristi ista stilska obeležja s nekih od Toyotinih sjajnih sportskih automobila iz prošlosti, kao što su 2000GT i AE86 Corolla. Ukupne dimenzije približne su kao kod modela GT86, ali je visina smanjena za 10 mm (na 1310 mm), a za 5 mm povećano je međuosovinsko rastojanje (na 2575 mm). Uspešno spuštanje težišta ključno je za upravljanje automobilom i iskustvo u vožnji, i omogućilo je spuštanje pozicije vozačevog kuka za 5 mm. Novi LED farovi imaju unutrašnji raspored u obliku slova L, poput onih na GR Supri, dok nova rešetkasta maska ima mrežaste šare sa G-motivom, koji se koristi jedino u GR verzijama. Lajsne prednjeg branika imaju novu teksturnu završnu obradu koja je praktična i sportska, i doprinosi smanjenju otpora. [img=324x0]https://autoblog.rs/gallery/108/220621-toyota%2086%2011.jpg[/img] Bočne linije otkrivaju moćna prednja krila i velike lajsne koje štite bočne pragove, dok horizontalno poravnato podvozje, koje se proteže preko vrha krila i linije vrata, naglašava snažan stav prednjeg i zadnjeg dela. Zadnja krila podjednako moćno izgledaju, dok suženi zadnji deo kabine pojačava utisak široke siluete automobila i nisko težište. Sklopovi zadnjih svetala imaju snažan, trodimenzionalan dizajn i stapaju se s lajsnom koja se proteže po širini automobila. Primenjen je niz aerodinamičkih rešenja, uključujući prednju vazdušnu branu i potpuno funkcionalne ventilacione otvore, kreirane uz pomoć stručnjaka iz trkačkog odeljenja TOYOTA GAZOO Racing. Kanali za vazduh se nalaze iza lukova prednjih točkova, kako bi usmeravali protok vazduha i smanjili turbulenciju oko pneumatika. Novi crni retrovizori imaju zaobljen dizajn neophodan za aerodinamičku efikasnost, dok su profili u obliku peraja dodati u lukove zadnjih točkova, i uz peraje na donjem delu zadnjeg branika pomažu u kontroli protoka vazduha preko i od karoserije automobila, doprinoseći stabilnosti. Na verzijama s najvišim paketima opreme, na donju ivicu zadnjih vrata dodat je spojler u obliku pačjeg repa. U skladu s paketom opreme modela, GR86 ima 17-inčne aluminjumske naplatke sa 10 paoka, mašinski obrađene, sa Michelin Primacy HP pneumaticima, ili 18-inčne crne naplatke, “obuvene” u Michelin Pilot Sport 4. Unutrašnjost – kabina i prostor za prtljag
Cilj dizajna unutrašnjeg prostora GR86 bio je da pruži najbolji mogući raspored za praktično korišćenje i funkcionisanje svih sistema automobila, sa snažno, horizontalno postavljenom instrument tablom koja vozaču pruža široko vidno polje i pomaže mu da se fokusira na vožnju. Kompletan dizajn odiše potpunim osećajem harmonije.U okruženju vozača, komande su dizajnirane i smeštene tako da omoguće intuitivno uočavanje i upravljanje Obuhvataju panel za klimatizaciju smeštenu na centralnoj konzoli s velikim LED osvetljenim dugmadima i prekidačima sa piano lakom, kao i naslone za ruke na vratima s uklopljenim ručkama za otvaranje. Funkcionalnost srednjeg naslona za ruke poboljšana je dodavanjem držača za čaše i male boce, kao i dva USB porta i AUX konektorom.
Nova prednja sportska sedišta imaju potporne jastučiće koji su nezavisni jedan od drugog, omogućavaju tanak dizajn i dobro držanje tela. Ručica za obaranje na vrhu ramena prednjeg sedišta omogućava lak pristup zadnjem delu.
Boje unutrašnjosti takođe odražavaju fokus vožnje – sve je crno, sa srebrnim detaljima, ili crno sa tamno crvenim detaljima na presvlakama, štepovima, tepisima i na oblogama vrata. Zadnja sedišta mogu se preklopiti povlačenjem ručice za obaranje u kabini ili trake za povlačenje koja je smeštena u prtljažniku. Kada se sedišta sklope, tovarni prostor je dovoljno veliki da primi četiri točka – idealno za one koji voze svoj GR86 do i sa trkačke staze. MULTIMEDIJA I INFORMACIJE Poseban status sportskog automobila koji GR86 prepoznatljiv je i po detaljima kao što su prikazivanje GR logotipa na početnim animacijama centralnog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale osam inča, kao i na vozačevom ekranu od sedam inča, na kojem se prikazuju dodatne važne informacije. Multimedijalni sistem ima snažniji procesor i zato brže reaguje. Standardne funkcije uključuju DAB prijem, blutut, kao i Apple CarPlay i Android Auto povezivanje pametnog telefona. USB portovi i AUX konektor su takođe obezbeđeni za povezivanje uređaja ili punjenje. Opremljen novim modulom za komunikaciju s podacima, GR86 pruža funkciju eCall poziva u slučaju nesreće ili hitnog slučaja. Uokvireni instrumenti ispred vozača nalaze se na displeju sa svim potrebnim informacijama, a levo je smešten merač broja obrtaja, s prikazom brzine u sredini kruga. Sadržaj ekrana može da se bira, resetuje i pomera pomoću komandi na upravljaču. U sportskom režimu vožnje, pokazivači menjaju boju u crveno. Kada vozač pređe u režim za stazu, pojavljuje se drugačiji ekran, dizajniran uz pomoć profesionalnih vozača TOYOTE GAZOO Racing tima. Očitavanje u sredini prikazuje broj obrtaja motora, kao i izabrani stepen prenosa, brzinu i temperaturu ulja i vode, omogućavajući vozaču da trenutno prepozna status automobila i odabere najbolje vreme za menjanje stepena prenosa. TOYOTA GAZOO Racing Razvoj Toyotinih GR modela – GR Supre kao kupea sa dva sedišta, i GR Yarisa inspirisanog relijem, a sada i modela GR86 – ispunjava misiju primene iskustva i znanja stečenog u auto-sportu za pravljenje sve boljih automobila za put, i daje ljudima priliku da uživaju u čistoj radosti vožnje. Uspeh TOYOTE GAZOO Racing u takmičenjima širom sveta pruža snažno polazište koje među fanovima širom sveta rađa entuzijazam za Toyotu, ali i za razvoj novih tehnologija i tehnika koje se sa trka i relija mogu preneti na svakodnevnu vožnju. TOYOTA GAZOO Racing, od ulaska u takmičenje 2012. godine, osvojio je četiri titule u konkurenciji vozača i proizvođača u FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti, i zabeležio je četiri uzastopne pobede na trci „24 časa Le Mana“, zaključno sa 2021. godinom. TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team vratio je Toyotu u Svetsko prvenstvo u reliju 2017. godine, od kada je osvojio tri titule u vozačkoj i dve titule u konkurenciji proizvođača s modelom Yaris WRC. TOYOTA GAZOO Racing se takođe redovno takmiči na vrhunskom nivou učestvujući na reliju Dakar, na kome je južnoafrički tim pobedio 2019. sa specijalno pripremljenim Hiluxom. PR saopštenje
Mazda 2 je stigla na evropsko tržište kao rebrendirana Toyota Yaris. Povezivanje dva japanska giganta omogućilo je Mazdi da četvrtu generaciju svog superminija ponudi sa blagim hibridnim pogonom.
Hibridni pogon sastoji se od električnog agregata, samopunjive baterije i 1,5 litarskog benzinskog motora, a ukupna snaga sistema je 115KS. Ovo omogućava novoj Mazdi 2 ubrzanje od 0-100km/h za 9,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 175km/h. Minimalna potrošnja hibridne Mazde 2 sa točkovima od 15 ili 16 inča je samo 3,8 litara goriva na 100km, a emisija CO2 je 87g/km. Sistem samostalno puni bateriju i automatski reguliše maksimalnu snagu da bi pronašao ravnotežu između efikasne potrošnje goriva i performansi. Nova Mazda 2 prodavaće se u tri trima: Hybird Pure, Hybird Agile i Hybrid Select. Kapacitet prtljažnika je 286 litara, a međuosovinski razmak je 2560mm, što je identično sa Yarisom. Poput Toyotinog sestrinskog modela, Mazda 2 je dobila pet zvezdica na EURO NCAP testu. Prodaja u Evropi počinje na proleće sledeće godine.